Handelsvillkor för Ji Sport A/S
Ji Sport A/S
Ubox 26
202 29 Malmö
Tlf. 031 80 67 47
E-post: info@jisport.com
Organisationsnummer: 302334-5378
Leveransvillkor
Leveranstid: Vi strävar efter att leverera din beställning så snart som möjligt – normalt inom 3-5 arbetsdagar för lagervaror.
Om varan inte finns i lager, blir du informerad den första vardagen efter att ordern lagts. Vi har ett stort och effektivt lager i Danmark på cirka 1800 kvadratmeter med mer än 3000 olika produkter redo på hyllorna för omedelbar leverans. Varorna packas noggrant och levereras med DHL eller PostNord.
Leveranstiden för specialvaror anges vid beställning. Vid restorder kommer förväntad leveranstid att meddelas via e-post eller telefon.
Fraktkostnader och leveransmetoder:
- Leverans kostar 95 kr exkl. moms.
- För skrymmande varor kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst efter att ordern lagts och bli ombedd att godkänna det respektive fraktbeloppet. Du är naturligtvis alltid välkommen att kontakta oss innan för att få beloppet beräknat innan du lägger din beställning.
- Om det har avtalats att varorna får ställas av chauffören utan underskrift vid mottagandet, tar kunden på sig risken för eventuella skador eller förluster som kan uppstå efter att leveransen har gjorts på den avtalade platsen.
Det är inte möjligt att hämta eller returnera varor på vår svenska adress, eftersom vårt lager är placerat i Danmark.
Om du köper för över 8.000 kr exkl. moms, erbjuder vi gratis frakt, om inte din beställning innehåller skrymmande varor.
Manglende kolli eller transportskader:
Saknade kollin eller transportskador måste omedelbart noteras på fraktsedeln för att kunna göra anspråk på reklamationsrätten.
Skadad försändelse:
Om du mot förmodan får en skadad försändelse, ska du informera speditören om detta vid mottagandet och kvittera mottagandet med anmärkningar.
Kom ihåg att dokumentera det skadade godset genom att ta bilder av försändelsen och emballaget (behåll gärna detta).
Kontakta därefter vår kundservice på 031 80 67 47 eller via e-post på info@jisport.com – så står vi redo att hjälpa dig.
Om skadan inte anmäls vid leveransen, är det kundens ansvar att reklamera skadan till fraktföretaget.
Om du mot förmodan inte har mottagit din beställning som avtalat, eller om din försändelse är ofullständig eller skadad, ber vi dig vänligen att kontakta vår kundservice. Du kan nå oss på telefonnummer 031 80 67 47, där våra medarbetare står redo att hjälpa dig. Alternativt kan du skicka ett e-postmeddelande till info@jisport.com med dina uppgifter och en beskrivning av problemet.
Priser och betalning
Alla priser anges i SEK och visas både inklusive och exklusive moms på vår hemsida. Priserna är angivna utan leveranskostnader. I våra kataloger framgår alla priser exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och sortiment under katalogernas giltighetsperiod.
Våra företagskunder har 30 dagars kredit, om inget annat avtalats. Betalning kan ske via faktura, som skickas via e-post vid giltigt organisationsnummer. Fakturan skickas när varan är packad och klar för avsändning. Vi rekommenderar alltid våra företagskunder att registrera sig som användare med ett konto på vår webbshop, så att de när som helst kan se de gällande priserna enligt det aktuella avtalet. Möjligheten att skapa en användarprofil är en del av utcheckningsprocessen när du gör en beställning.
Privatkunder kan endast betala online med antingen kreditkort eller Swish.
Reklamation och retur
Retur av varor kan endast ske efter närmare överenskommelse med Ji Sport. Köparen står för alla kostnader för retur, inklusive eventuell specialförpackning. Beställningsvaror och specialvaror tas inte i retur.
Maltvej 24
9700 Brønderslev
Danmark
Vi följer Konsumentköplagen (1990:932) när det gäller garantier och reklamationsrätt. Det innebär att du som företagskund har 6 månaders reklamationsrätt på alla våra produkter, och som privatkund har du 24 månader. Reklamationsrätten täcker tillverknings- och materialfel som upptäcks vid normal användning av varan. Det innebär att du antingen kan få varan lagad, utbytt, pengarna tillbaka eller få prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Fel eller skador som beror på felaktig användning, bristande underhåll eller normalt slitage omfattas inte av reklamationsrätten. Vid reklamation ska du kontakta vår kundservice och ange ordernummer samt en detaljerad beskrivning av problemet. Kom ihåg att inkludera bilder om det är relevant.